HAMAROSAN
															Ez a kurzus a kreatív gondolkodás, problémamegoldás és csapatmunka fejlesztésére fókuszál. A résztvevők gyakorlati példákon keresztül sajátíthatják el az együttműködés és időmenedzsment alapjait.
Kurzusvezető: Bácskai Tímea, Víg Noémi
Elérhető alkalmak:
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Sokszor nagyon nehéz megítélni, menjen, vagy maradjon még az oviban a gyermek. Az időben elkezdett és személyre szabott fejlesztés megteremtheti annak a lehetőségét, hogy ne legyen ez senki számára kérdés vagy kétely.
Sokféle terület együttműködése szükséges ahhoz, hogy egy gyermek jól tudja venni az iskolakezdés és az iskolai haladás kihívásait. A testi, kognitív és szociális érettségi feltételeknek való megfelelés nemcsak elvárás, hanem jelenleg szabályozás is.
Iskolaérettség alatt tulajdonképpen alkalmasságot értünk:
Mi egyénileg és kiscsoportos (max. 5 fő) foglalkozások keretében is tudunk segíteni az iskolaérettség feltételeinek stabilizálásában.
A kiscsoportos foglalkozásokon is személyre szabottan dolgozunk, a gyermek saját tempójához igazítva. Fókuszban: szövegértés, kommunikáció és érzelmi intelligencia.
Hiszünk benne, hogy ezek a legfontosabb készségek ahhoz, hogy a gyermek könnyedén vegye az akadályokat – nemcsak az iskolában, hanem az élet minden területén is.
															Izgulsz a felvételi miatt? Lehetetlennek tűnik az egész, vagy éppen csak jól jönne egy kis ismétlés? Segítük, hogy januárra teljesen felkészült légy és semmi ne érjen váratlanul. Szövegértünk, fogalmazunk, játszunk, szólunk és közmondunk, beszélünk mindenről a hangoktól a mondattanig és ha szeretnéd, még a szóbelitől való félelmet is segítünk leküzdeni. De ne feledd: ehhez Te is kellesz!
Kurzusvezető:
4. osztály: Víg Noémi
6; 8. osztály: Simon Flóra Veronika
Elérhető alkalmak:
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Korcsoport: 4-6-8. osztályosok (folyamatos, 60 perces órák)
A felvételi előtt mindenki izgul. Egy egészséges vizsgadrukk legalább abban is van, aki egész életében kitűnő volt, abban is, aki vért izzadt a jegyeiért és abban is, aki soha egy mukkot sem tanult az órákon kívül.
Valakinek arra van szüksége, hogy minden nyelvtan tananyagot átismételjen ötödiktől hetedikig. Valakinek arra, hogy a szövegértést vagy a verselemzést és a költői eszközöket gyakorolja kicsit. Valaki úgy érzi, nem tud elég erős érvelést vagy kerek történetet írni; nem tudja, hogyan építse fel a fogalmazását, hogyan kerülje el a szóismétléseket úgy, hogy az írása tényleg egész szöveg legyen és ne csak mondatok sokasága. Olyan is van, akinek arra van szüksége, hogy megszokja a felvételi logikáját és feladattípusait, hogy januárban semmi ne érje majd váratlanul.
Kurzusunk 10 hétig modulokban zajlik, így ha úgy érzed, nincs szükséged minden témakör átismétlésére, elég, ha 1-1 modulra váltasz hozzánk „jegyet”.
1–2. óra (2 hét): szövegértés
3–4. óra (2 hét): szövegalkotás, fogalmazás
5–7. óra (3 hét): nyelvtan – az iskolában tanultak
8–9. óra (2 hét): logikai játékok
10. óra (1 hét): gyakorlás
Legyen szó a fentiek bármelyikéről vagy mindegyikéről, tanodánk felvételi felkészítő kurzusán mindezekben segítünk. Van lehetőség kis, 5 fős csoportfoglalkozásokon való részvételre, vagy egyéni órákra is.
															Középszintű és emelt szintű érettségi vizsgára felkészítő foglalkozások magyar nyelv és irodalomból gimnazisták számára.
Kurzusvezető: Gabanyecz Mónika
Elérhető alkalmak:
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
4-6 fős csoportokban készítünk fel a középszintű és emelt szintű érettségire.
Foglalkozunk az írásbeli és a szóbeli vizsgarésszel. Segítünk abban, hogy a lehető legjobban tudd megoldani a szövegértési és nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsort, valamint, hogy megfelelő terjedelmű és minőségű műértelmező és reflektáló szöveget tudj írni. A szóbeli témakörökre való felkészülésben is segítünk. Praktikus tanácsokat, konkrét ötleteket adunk ahhoz, hogy a különböző vizsgarészeken rendelkezésre álló időt a leghatékonyabban tudd kihasználni. Mindezt célirányosan és a csoport igényeit szem előtt tartva.
11. évfolyamos diákok is bátran jelentkezhetnek.
															Vidám, kiscsoportos foglalkozások első és másodikos gyerekeknek, hogy könnyedén visszarázódjanak az iskolába! Az egy héten át minden nap 1,5 órás alkalmak során játékosan elevenítjük fel a tanév során tanultakat. Szeptemberben így magabiztosan, örömmel vághatnak neki a gyerekek az új tanévnek!
Kurzusvezető: Víg Noémi
Elérhető alkalmak:
📅 2026. augusztus végén!
Vidám iskolára hangoló hét – hogy könnyebb legyen az újrakezdés!
Ez az 5 alkalmas, játékos foglalkozássorozat kifejezetten az első és második osztályos gyerekek számára készült, hogy könnyedén és örömmel rázódjanak vissza az iskolai életbe a nyár végén. Egy héten át, minden nap más-más izgalmas témával és tevékenységgel várjuk a gyerekeket, miközben észrevétlenül felelevenítjük a tanév során tanult legfontosabb ismereteket.
A foglalkozások során előkerül az olvasás, a szövegértés, a számolás, az írás, a logikus gondolkodás, és természetesen sok-sok mozgás és alkotás is. Minden nap másféle játékos kihívás segíti a gyerekeket abban, hogy magabiztosan, nyugodt szívvel vághassanak neki a szeptembernek.
A változatos, 1,5 órás alkalmak során a kicsik ismét megszokják a közös munkát, a figyelmet igénylő feladatokat, és közben fejlődik a szókincsük, finommotorikájuk, emlékezetük és önbizalmuk is. Célunk, hogy a tanulás újra örömteli élményként térjen vissza a gyerekek életébe, és szeptemberben ne a nehézségek, hanem az ismerős sikerélmények várják őket az iskolában.
															Fedezzük fel együtt az olvasás örömét! Játékos, kiscsoportos szövegértés-fejlesztő foglalkozás alsós gyerekeknek – ahol mindenki a saját tempójában haladhat! A gyerekeknek nemcsak az olvasásuk javul, hanem fejlődik a szókincsük, íráskészségük, gondolkodásuk és önbizalmuk is – mindezt vidám, élményalapú feladatokon keresztül!
Kurzusvezető: Víg Noémi
Elérhető alkalmak:
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Figyelem, kalandra hív a betűk világa!
Egy izgalmas, heti egy alkalmas szövegértés-fejlesztő foglalkozásra hívjuk az alsó tagozatos gyerekeket, ahol a játék és a tanulás kéz a kézben jár.
Az 1,5 órás alkalmak során a gyerekek nemcsak olvasnak, hanem kérdeznek, válaszolnak, játszanak, rajzolnak, írnak és gondolkodnak.
A foglalkozások célja a szövegértés tudatos fejlesztése, amelynek során természetesen javul az olvasási készségük is.
A gyerekek változatos szövegtípusokkal találkoznak: mesékkel, ismeretterjesztő szövegekkel, viccekkel, rejtvényekkel, apró hírekkel.
Mindezt játékos formában dolgozzuk fel: szókeresők, rajzos feladatok, dramatizálás, kreatív írás és mozgásos elemek is helyet kapnak.
Közben fejlődik a szókincsük, tanulási stratégiákat sajátítanak el, gyakorolják a jegyzetelést, kiemelést, a szövegek lényegének megragadását.
A foglalkozások hozzájárulnak az önálló tanuláshoz, az íráskészség és a finommotorika fejlődéséhez is.
Mindeközben a gyerekek új ismereteket szereznek, magabiztosabbá válnak az iskolai feladatokban, és még jól is érzik magukat!
Célunk, hogy az olvasás ne kötelesség, hanem élmény legyen – amire minden gyerek örömmel tér vissza hétről hétre.
															Hógolyó mókára hív! – tanulj, nevess, játssz Velünk! Szavak, mesék, játék és sok kacagás – nálunk minden nap egy új varázslat! Fejlődj örömmel, mókával, barátokkal!
Kurzusvezető: Borosi Florentina
Elérhető alkalmak:
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Kalandozz Hógolyóval! Segíts neki felfedezni a szavak világát, ismerj meg új történeteket és fejlődj játékosan a beszéd, a megértés és a gondolkodás terén!
Hógolyóval minden szó számít! A játékos fejlesztő foglalkozások során gyermeked szókincse, beszédértése és kommunikációs készsége is szárnyalni kezd, miközben számtalan örömteli élménnyel gazdagodik.
Korcsoport: 5–11 éves korig
Gyógypedagógiai foglalkozás-sorozatom főszereplője Hógolyó, a szeleburdi kis fehér nyúl, aki nagyon szeret játszani a gyerekekkel és új dolgokat tanulni. Hógolyó motivációs társként segíti a gyerekeket abban, hogy a fejlesztés élmény legyen, ne csupán tanulás.
															Nem tudsz a jegyzeteidből tanulni, küzdesz a memoriterekkel, folyton összekevered a költőket és az évszámokat, ráadásul még az olvasónapló elkészítése is csak kész szenvedés? Bizony, azt sem árt tanulni, hogy hogyan tanuljunk. Gyere és szeresd meg (vagy legalább tedd hatékonnyá) velünk a tanulást 8 óra alatt!
Kurzusvezető: Simon Flóra Veronika
Elérhető alkalmak:
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Előfordul, hogy értetlenül állunk a helyzet előtt, hogy miért nem tud megtanulni valamit a gyerek, ami számunkra olyan egyszerűnek tűnik, csak neki kellene ülni. Aztán egyszer, ha neki ül, akkor órákig csak tanul, a dolgozatai, feleletei mégsem sikerülnek. Ilyenkor kétségbeesünk, hogy talán baj van a gyerekkel és milyen jövője lesz így.
A gyerekkel lehetséges, hogy semmi baj nincs, csak nem jött még rá, milyen az ő tanulási stílusa és hogyan tud hatékonyan tanulni. Mi ebben segítünk.
Trükkös Tudás kurzusunkon olyan módszereket mutatunk és próbálunk ki kisebb (maximum 5 fős) csoportokban, személyre szabottan, amelyek hatékonyan alkalmazhatók és megkönnyítik a megértést és a memorizálást.
Segítünk felkelteni a motivációt, megtervezni a tanulási folyamatot, megmutatjuk, hogyan lehet átlátható és könnyen tanulható vázlatot írni; egyszerű és szórakoztató „trükköket” mutatunk, amivel könnyebben a gyerekek fejébe szállhat a megjegyzendő információ; megtanuljuk, hogyan épül fel az igényes beadandó dolgozat és szóbeli felelet.
Legyen akár vizuális típus a gyermek, okozzon nehézséget akár az, hogy nem tud egyhelyben ülni, vagy akarjon mindenben logikát találni, mi mindenki számára kínálunk valami olyan módszert, amellyel közelebb kerülhet ahhoz, hogy megszeressen tanulni.
Időtartam: 8 alkalom (8 x 60 perc)
															Már attól is gyorsabb lesz a pulzuszámod, ha csak eszedbe jut, hogy ki kell állni az osztály elé szavalni vagy felelni? Nem vagy egyedül. Gyere el hozzánk és tanuld meg, hogy nem kell félned a szóbeli előadástól! Ne feledd: amikor előadsz, Te tudod a legjobban, mit akarsz mondani.
Kurzusvezető: Simon Flóra Veronika
Elérhető alkalmak:
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Sokan vannak, akik számára egy osztály előtti versmondás vagy felelet felér egy rémálommal. Talán olyanok is akadnak, akik néha azt mondják egy-egy ilyen alkalom előtt, hogy fáj a fejük, hasuk és nem tudnak ma iskolába menni. Ilyenkor szülőként sokszor azt gondolhatjuk, hogy színlel a gyerkőc; néha azonban a rosszullét nem csak színjáték, hanem valós, fizikai tüneteket is okozó szorongás lapul gyermekünkben. Bármelyik is legyen egy biztos: kevesen vannak a diákok közt, akik szívesen és bátran állnak ki mások elé megmutatni magukat, pedig ez akár egy lehetőség is lehetne, ahol megmutathatják, milyen ügyesek és okosak is ők.
Magabiztosan szóban kurzusunk két fő összetevője a szemléletformálás és a módszertan. Odafigyeléssel és türelemmel mutatjuk meg a gyerekeknek a szóbeli megnyilvánulásban rejlő lehetőségeket és döntjük le a nyilvános szóbeli megnyilvánulástól való félelem gátjait. Ez után a kurzus után pontosan tudni fogja a gyermek, hogy mit és hogyan akar elmondani – és ami a legjobb: meg is fogja tenni.
Az órák kis létszámú, maximum 5 fős csoportokban zajlanak, így mindenki egyénileg tud fejlődni és kisebb közönség előtt kipróbálhatók a felelthez, előadáshoz elsajátított módszerek is.
Időtartam: 10 alkalom (10 x 60 perc)
															Sehogy nem haladsz az idei kötelezővel és még az olvasónapló vagy a hozzá tartozó projekt is hátra van? Segítünk! Nem, nem olvassuk el helyetted a könyvet, de olvashatjuk együtt, beszélhetünk róla és még az olvasónaplót is segítünk megírni. A végére pedig talán már nem is találod majd olyan borzalmasnak azt a könyvet.
Kérjük, hogy a feldolgozni kívánt kötelező olvasmány megjelölésével jelentkezz!
Kurzusvezető: Simon Flóra Veronika
Elérhető alkalmak:
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Álszentek lennénk, ha azt mondanánk, hogy az összes kötelező olvasmány a kedvenceink közé tartozott, vagy, ha azt emlegetnénk, mi milyen szívesen olvastuk őket. Nincsenek ezzel máskép a mai gyerekek sem, sőt: tőlük még távolabb állnak a regények, drámák amik nem az ő korukban és nem az ő szóhasználatukkal íródtak, ráadásul még a történet vége is szinte mindig tragikus. A kötelező olvasmányok mégis ezek, hiszen ezek kapcsolódnak a tananyaghoz.
Kötelezők élményszerűen kurzusunkon segítünk a gyerekeknek megérteni a szöveget és azt, miért kell nekik ezekkel a könyvekkel „szenvedniük” és mivel lesznek gazdagabbak, ha mégis elolvassák azt a fránya kötetet és nem a filmet nézik meg belőle. Beszélünk irodalmi értékekről, elhelyezzük az adott kötelezőt térben és időben, együtt érzünk a szereplőkkel, segítünk megcsinálni az olvasmányhoz kapott házi feladatot és elérjük, hogy ne csak az maradjon meg a könyvekről, mekkora szenvedés is volt átrágniuk magukat rajta, hanem valami pozitívat is tudjanak hozzá kapcsolni.
Egy kurzus (5 óra) egy olvasmány feldolgozására szolgál, a spoilerek elkerülése okán. 😊 Ha több kötelezővel is szeretne a gyermek foglalkozni, válasszanak több kiscsoportos (max.5 fős) foglalkozást, vagy egyéni órákat, ahol akár mindegyikre is sort keríthetünk, rövidebb idő alatt.
Időtartam: 5 alkalom (5 x 60 perc)
															Ez a kurzus a kreatív gondolkodás, problémamegoldás és csapatmunka fejlesztésére fókuszál. A résztvevők gyakorlati példákon keresztül sajátíthatják el az együttműködés és időmenedzsment alapjait.
Kurzusvezető: –
Elérhető alkalmak:
–
															Ez a kurzus a kreatív gondolkodás, problémamegoldás és csapatmunka fejlesztésére fókuszál. A résztvevők gyakorlati példákon keresztül sajátíthatják el az együttműködés és időmenedzsment alapjait.
Kurzusvezető: Bácskai Tímea, Víg Noémi
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Sokszor nagyon nehéz megítélni, menjen, vagy maradjon még az oviban a gyermek. Az időben elkezdett és személyre szabott fejlesztés megteremtheti annak a lehetőségét, hogy ne legyen ez senki számára kérdés vagy kétely.
Sokféle terület együttműködése szükséges ahhoz, hogy egy gyermek jól tudja venni az iskolakezdés és az iskolai haladás kihívásait. A testi, kognitív és szociális érettségi feltételeknek való megfelelés nemcsak elvárás, hanem jelenleg szabályozás is.
Iskolaérettség alatt tulajdonképpen alkalmasságot értünk:
Mi egyénileg és kiscsoportos (max. 5 fő) foglalkozások keretében is tudunk segíteni az iskolaérettség feltételeinek stabilizálásában.
A kiscsoportos foglalkozásokon is személyre szabottan dolgozunk, a gyermek saját tempójához igazítva. Fókuszban: szövegértés, kommunikáció és érzelmi intelligencia.
Hiszünk benne, hogy ezek a legfontosabb készségek ahhoz, hogy a gyermek könnyedén vegye az akadályokat – nemcsak az iskolában, hanem az élet minden területén is.
Sokszor nagyon nehéz megítélni, menjen, vagy maradjon még az oviban a gyermek. Az időben elkezdett és személyre szabott fejlesztés megteremtheti annak a lehetőségét, hogy ne legyen ez senki számára kérdés vagy kétely.
Sokféle terület együttműködése szükséges ahhoz, hogy egy gyermek jól tudja venni az iskolakezdés és az iskolai haladás kihívásait. A testi, kognitív és szociális érettségi feltételeknek való megfelelés nemcsak elvárás, hanem jelenleg szabályozás is.
Iskolaérettség alatt tulajdonképpen alkalmasságot értünk:
Mi egyénileg és kiscsoportos (max. 5 fő) foglalkozások keretében is tudunk segíteni az iskolaérettség feltételeinek stabilizálásában.
A kiscsoportos foglalkozásokon is személyre szabottan dolgozunk, a gyermek saját tempójához igazítva. Fókuszban: szövegértés, kommunikáció és érzelmi intelligencia.
Hiszünk benne, hogy ezek a legfontosabb készségek ahhoz, hogy a gyermek könnyedén vegye az akadályokat – nemcsak az iskolában, hanem az élet minden területén is.
															Izgulsz a felvételi miatt? Lehetetlennek tűnik az egész, vagy éppen csak jól jönne egy kis ismétlés? Segítünk, hogy januárra teljesen felkészült légy és semmi ne érjen váratlanul. Szövegértünk, fogalmazunk, játszunk, szólunk és közmondunk, beszélünk mindenről a hangoktól a mondattanig és ha szeretnéd, még a szóbelitől való félelmet is segítünk leküzdeni. De ne feledd: ehhez Te is kellesz!
Kurzusvezető:
4. osztály: Víg Noémi
6; 8. osztály: Simon Flóra Veronika
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Korcsoport: 4-6-8. osztályosok (folyamatos, 60 perces órák)
A felvételi előtt mindenki izgul. Egy egészséges vizsgadrukk legalább abban is van, aki egész életében kitűnő volt, abban is, aki vért izzadt a jegyeiért és abban is, aki soha egy mukkot sem tanult az órákon kívül.
Valakinek arra van szüksége, hogy minden nyelvtan tananyagot átismételjen ötödiktől hetedikig. Valakinek arra, hogy a szövegértést vagy a verselemzést és a költői eszközöket gyakorolja kicsit. Valaki úgy érzi, nem tud elég erős érvelést vagy kerek történetet írni; nem tudja, hogyan építse fel a fogalmazását, hogyan kerülje el a szóismétléseket úgy, hogy az írása tényleg egész szöveg legyen és ne csak mondatok sokasága. Olyan is van, akinek arra van szüksége, hogy megszokja a felvételi logikáját és feladattípusait, hogy januárban semmi ne érje majd váratlanul.
Kurzusunk 10 hétig modulokban zajlik, így ha úgy érzed, nincs szükséged minden témakör átismétlésére, elég, ha 1-1 modulra váltasz hozzánk „jegyet”.
1-2. óra (2 hét): szövegértés
3-4. óra (2 hét): szövegalkotás, fogalmazás
5-7. óra (3 hét): nyelvtan – az iskolában tanultak
8-9. óra (2 hét): logikai játékok
10. óra(1 hét): gyakorlás
Legyen szó a fentiek bármelyikéről vagy mindegyikéről, tanodánk felvételi felkészítő kurzusán mindezekben segítünk. Van lehetőség kis, 5 fős csoportfoglalkozásokon való részvételre, vagy egyéni órákra is.
Korcsoport: 4-6-8. osztályosok (folyamatos, 60 perces órák)
A felvételi előtt mindenki izgul. Egy egészséges vizsgadrukk legalább abban is van, aki egész életében kitűnő volt, abban is, aki vért izzadt a jegyeiért és abban is, aki soha egy mukkot sem tanult az órákon kívül.
Valakinek arra van szüksége, hogy minden nyelvtan tananyagot átismételjen ötödiktől hetedikig. Valakinek arra, hogy a szövegértést vagy a verselemzést és a költői eszközöket gyakorolja kicsit. Valaki úgy érzi, nem tud elég erős érvelést vagy kerek történetet írni; nem tudja, hogyan építse fel a fogalmazását, hogyan kerülje el a szóismétléseket úgy, hogy az írása tényleg egész szöveg legyen és ne csak mondatok sokasága. Olyan is van, akinek arra van szüksége, hogy megszokja a felvételi logikáját és feladattípusait, hogy januárban semmi ne érje majd váratlanul.
Kurzusunk 10 hétig modulokban zajlik, így ha úgy érzed, nincs szükséged minden témakör átismétlésére, elég, ha 1-1 modulra váltasz hozzánk „jegyet”.
1–2. óra (2 hét): szövegértés
3–4. óra (2 hét): szövegalkotás, fogalmazás
5–7. óra (3 hét): nyelvtan – az iskolában tanultak
8–9. óra (2 hét): logikai játékok
10. óra (1 hét): gyakorlás
Legyen szó a fentiek bármelyikéről vagy mindegyikéről, tanodánk felvételi felkészítő kurzusán mindezekben segítünk. Van lehetőség kis, 5 fős csoportfoglalkozásokon való részvételre, vagy egyéni órákra is.
															Középszintű és emelt szintű érettségi vizsgára felkészítő foglalkozások magyar nyelv és irodalomból gimnazisták számára.
Kurzusvezető: Gabanyecz Mónika
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
4-6 fős csoportokban készítünk fel a középszintű és emelt szintű érettségire.
Foglalkozunk az írásbeli és a szóbeli vizsgarésszel. Segítünk abban, hogy a lehető legjobban tudd megoldani a szövegértési és nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsort, valamint, hogy megfelelő terjedelmű és minőségű műértelmező és reflektáló szöveget tudj írni. A szóbeli témakörökre való felkészülésben is segítünk. Praktikus tanácsokat, konkrét ötleteket adunk ahhoz, hogy a különböző vizsgarészeken rendelkezésre álló időt a leghatékonyabban tudd kihasználni. Mindezt célirányosan és a csoport igényeit szem előtt tartva.
11. évfolyamos diákok is bátran jelentkezhetnek.
4-6 fős csoportokban készítünk fel a középszintű és emelt szintű érettségire.
Foglalkozunk az írásbeli és a szóbeli vizsgarésszel. Segítünk abban, hogy a lehető legjobban tudd megoldani a szövegértési és nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsort, valamint, hogy megfelelő terjedelmű és minőségű műértelmező és reflektáló szöveget tudj írni. A szóbeli témakörökre való felkészülésben is segítünk. Praktikus tanácsokat, konkrét ötleteket adunk ahhoz, hogy a különböző vizsgarészeken rendelkezésre álló időt a leghatékonyabban tudd kihasználni. Mindezt célirányosan és a csoport igényeit szem előtt tartva.
11. évfolyamos diákok is bátran jelentkezhetnek.
															Vidám, kiscsoportos foglalkozások első és másodikos gyerekeknek, hogy könnyedén visszarázódjanak az iskolába! Az egy héten át minden nap 1,5 órás alkalmak során játékosan elevenítjük fel a tanév során tanultakat. Szeptemberben így magabiztosan, örömmel vághatnak neki a gyerekek az új tanévnek!
Kurzusvezető: Víg Noémi
📅 2026. augusztus végén!
Vidám iskolára hangoló hét – hogy könnyebb legyen az újrakezdés!
Ez az 5 alkalmas, játékos foglalkozássorozat kifejezetten az első és második osztályos gyerekek számára készült, hogy könnyedén és örömmel rázódjanak vissza az iskolai életbe a nyár végén. Egy héten át, minden nap más-más izgalmas témával és tevékenységgel várjuk a gyerekeket, miközben észrevétlenül felelevenítjük a tanév során tanult legfontosabb ismereteket.
A foglalkozások során előkerül az olvasás, a szövegértés, a számolás, az írás, a logikus gondolkodás, és természetesen sok-sok mozgás és alkotás is. Minden nap másféle játékos kihívás segíti a gyerekeket abban, hogy magabiztosan, nyugodt szívvel vághassanak neki a szeptembernek.
A változatos, 1,5 órás alkalmak során a kicsik ismét megszokják a közös munkát, a figyelmet igénylő feladatokat, és közben fejlődik a szókincsük, finommotorikájuk, emlékezetük és önbizalmuk is. Célunk, hogy a tanulás újra örömteli élményként térjen vissza a gyerekek életébe, és szeptemberben ne a nehézségek, hanem az ismerős sikerélmények várják őket az iskolában.
Vidám iskolára hangoló hét – hogy könnyebb legyen az újrakezdés!
Ez az 5 alkalmas, játékos foglalkozássorozat kifejezetten az első és második osztályos gyerekek számára készült, hogy könnyedén és örömmel rázódjanak vissza az iskolai életbe a nyár végén. Egy héten át, minden nap más-más izgalmas témával és tevékenységgel várjuk a gyerekeket, miközben észrevétlenül felelevenítjük a tanév során tanult legfontosabb ismereteket.
A foglalkozások során előkerül az olvasás, a szövegértés, a számolás, az írás, a logikus gondolkodás, és természetesen sok-sok mozgás és alkotás is. Minden nap másféle játékos kihívás segíti a gyerekeket abban, hogy magabiztosan, nyugodt szívvel vághassanak neki a szeptembernek.
A változatos, 1,5 órás alkalmak során a kicsik ismét megszokják a közös munkát, a figyelmet igénylő feladatokat, és közben fejlődik a szókincsük, finommotorikájuk, emlékezetük és önbizalmuk is. Célunk, hogy a tanulás újra örömteli élményként térjen vissza a gyerekek életébe, és szeptemberben ne a nehézségek, hanem az ismerős sikerélmények várják őket az iskolában.
															Fedezzük fel együtt az olvasás örömét! Játékos, kiscsoportos szövegértés-fejlesztő foglalkozás alsós gyerekeknek – ahol mindenki a saját tempójában haladhat! A gyerekeknek nemcsak az olvasásuk javul, hanem fejlődik a szókincsük, íráskészségük, gondolkodásuk és önbizalmuk is – mindezt vidám, élményalapú feladatokon keresztül!
Kurzusvezető: Víg Noémi
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Figyelem, kalandra hív a betűk világa!
Egy izgalmas, heti egy alkalmas szövegértés-fejlesztő foglalkozásra hívjuk az alsó tagozatos gyerekeket, ahol a játék és a tanulás kéz a kézben jár.
Az 1,5 órás alkalmak során a gyerekek nemcsak olvasnak, hanem kérdeznek, válaszolnak, játszanak, rajzolnak, írnak és gondolkodnak.
A foglalkozások célja a szövegértés tudatos fejlesztése, amelynek során természetesen javul az olvasási készségük is.
A gyerekek változatos szövegtípusokkal találkoznak: mesékkel, ismeretterjesztő szövegekkel, viccekkel, rejtvényekkel, apró hírekkel.
Mindezt játékos formában dolgozzuk fel: szókeresők, rajzos feladatok, dramatizálás, kreatív írás és mozgásos elemek is helyet kapnak.
Közben fejlődik a szókincsük, tanulási stratégiákat sajátítanak el, gyakorolják a jegyzetelést, kiemelést, a szövegek lényegének megragadását.
A foglalkozások hozzájárulnak az önálló tanuláshoz, az íráskészség és a finommotorika fejlődéséhez is.
Mindeközben a gyerekek új ismereteket szereznek, magabiztosabbá válnak az iskolai feladatokban, és még jól is érzik magukat!
Célunk, hogy az olvasás ne kötelesség, hanem élmény legyen – amire minden gyerek örömmel tér vissza hétről hétre.
Figyelem, kalandra hív a betűk világa!
Egy izgalmas, heti egy alkalmas szövegértés-fejlesztő foglalkozásra hívjuk az alsó tagozatos gyerekeket, ahol a játék és a tanulás kéz a kézben jár.
Az 1,5 órás alkalmak során a gyerekek nemcsak olvasnak, hanem kérdeznek, válaszolnak, játszanak, rajzolnak, írnak és gondolkodnak.
A foglalkozások célja a szövegértés tudatos fejlesztése, amelynek során természetesen javul az olvasási készségük is.
A gyerekek változatos szövegtípusokkal találkoznak: mesékkel, ismeretterjesztő szövegekkel, viccekkel, rejtvényekkel, apró hírekkel.
Mindezt játékos formában dolgozzuk fel: szókeresők, rajzos feladatok, dramatizálás, kreatív írás és mozgásos elemek is helyet kapnak.
Közben fejlődik a szókincsük, tanulási stratégiákat sajátítanak el, gyakorolják a jegyzetelést, kiemelést, a szövegek lényegének megragadását.
A foglalkozások hozzájárulnak az önálló tanuláshoz, az íráskészség és a finommotorika fejlődéséhez is.
Mindeközben a gyerekek új ismereteket szereznek, magabiztosabbá válnak az iskolai feladatokban, és még jól is érzik magukat!
Célunk, hogy az olvasás ne kötelesség, hanem élmény legyen – amire minden gyerek örömmel tér vissza hétről hétre.
															Hógolyó mókára hív! – tanulj, nevess, játssz Velünk! Szavak, mesék, játék és sok kacagás – nálunk minden nap egy új varázslat! Fejlődj örömmel, mókával, barátokkal!
Kurzusvezető: Borosi Florentina
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Kalandozz Hógolyóval! Segíts neki felfedezni a szavak világát, ismerj meg új történeteket és fejlődj játékosan a beszéd, a megértés és a gondolkodás terén!
Hógolyóval minden szó számít! A játékos fejlesztő foglalkozások során gyermeked szókincse, beszédértése és kommunikációs készsége is szárnyalni kezd, miközben számtalan örömteli élménnyel gazdagodik.
Korcsoport: 5–11 éves korig
Gyógypedagógiai foglalkozás-sorozatom főszereplője Hógolyó, a szeleburdi kis fehér nyúl, aki nagyon szeret játszani a gyerekekkel és új dolgokat tanulni. Hógolyó motivációs társként segíti a gyerekeket abban, hogy a fejlesztés élmény legyen, ne csupán tanulás.
Kalandozz Hógolyóval! Segíts neki felfedezni a szavak világát, ismerj meg új történeteket és fejlődj játékosan a beszéd, a megértés és a gondolkodás terén!
Hógolyóval minden szó számít! A játékos fejlesztő foglalkozások során gyermeked szókincse, beszédértése és kommunikációs készsége is szárnyalni kezd, miközben számtalan örömteli élménnyel gazdagodik.
Korcsoport: 5–11 éves korig
Gyógypedagógiai foglalkozás-sorozatom főszereplője Hógolyó, a szeleburdi kis fehér nyúl, aki nagyon szeret játszani a gyerekekkel és új dolgokat tanulni. Hógolyó motivációs társként segíti a gyerekeket abban, hogy a fejlesztés élmény legyen, ne csupán tanulás.
															Nem tudsz a jegyzeteidből tanulni, küzdesz a memoriterekkel, folyton összekevered a költőket és az évszámokat, ráadásul még az olvasónapló elkészítése is csak kész szenvedés? Bizony, azt sem árt tanulni, hogy hogyan tanuljunk. Gyere és szeresd meg (vagy legalább tedd hatékonnyá) velünk a tanulást 8 óra alatt!
Kurzusvezető: Simon Flóra Veronika
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Előfordul, hogy értetlenül állunk a helyzet előtt, hogy miért nem tud megtanulni valamit a gyerek, ami számunkra olyan egyszerűnek tűnik, csak neki kellene ülni. Aztán egyszer, ha neki ül, akkor órákig csak tanul, a dolgozatai, feleletei mégsem sikerülnek. Ilyenkor kétségbeesünk, hogy talán baj van a gyerekkel és milyen jövője lesz így.
A gyerekkel lehetséges, hogy semmi baj nincs, csak nem jött még rá, milyen az ő tanulási stílusa és hogyan tud hatékonyan tanulni. Mi ebben segítünk.
Trükkös tudás kurzusunkon olyan módszereket mutatunk és próbálunk ki kisebb (maximum 5 fős) csoportokban, személyre szabottan, amelyek hatékonyan alkalmazhatók és megkönnyítik a megértést és a memorizálást.
Segítünk felkelteni a motivációt, megtervezni a tanulási folyamatot, megmutatjuk, hogyan lehet átlátható és könnyen tanulható vázlatot írni; egyszerű és szórakoztató „trükköket” mutatunk, amivel könnyebben a gyerekek fejébe szállhat a megjegyzendő információ; megtanuljuk, hogyan épül fel az igényes beadandó dolgozat és szóbeli felelet.
Legyen akár vizuális típus a gyermek, okozzon nehézséget akár az, hogy nem tud egyhelyben ülni, vagy akarjon mindenben logikát találni, mi mindenki számára kínálunk valami olyan módszert, amellyel közelebb kerülhet ahhoz, hogy megszeressen tanulni.
Előfordul, hogy értetlenül állunk a helyzet előtt, hogy miért nem tud megtanulni valamit a gyerek, ami számunkra olyan egyszerűnek tűnik, csak neki kellene ülni. Aztán egyszer, ha neki ül, akkor órákig csak tanul, a dolgozatai, feleletei mégsem sikerülnek. Ilyenkor kétségbeesünk, hogy talán baj van a gyerekkel és milyen jövője lesz így.
A gyerekkel lehetséges, hogy semmi baj nincs, csak nem jött még rá, milyen az ő tanulási stílusa és hogyan tud hatékonyan tanulni. Mi ebben segítünk.
Trükkös tudás kurzusunkon olyan módszereket mutatunk és próbálunk ki kisebb (maximum 5 fős) csoportokban, személyre szabottan, amelyek hatékonyan alkalmazhatók és megkönnyítik a megértést és a memorizálást.
Segítünk felkelteni a motivációt, megtervezni a tanulási folyamatot, megmutatjuk, hogyan lehet átlátható és könnyen tanulható vázlatot írni; egyszerű és szórakoztató „trükköket” mutatunk, amivel könnyebben a gyerekek fejébe szállhat a megjegyzendő információ; megtanuljuk, hogyan épül fel az igényes beadandó dolgozat és szóbeli felelet.
Legyen akár vizuális típus a gyermek, okozzon nehézséget akár az, hogy nem tud egyhelyben ülni, vagy akarjon mindenben logikát találni, mi mindenki számára kínálunk valami olyan módszert, amellyel közelebb kerülhet ahhoz, hogy megszeressen tanulni.
															Már attól is gyorsabb lesz a pulzuszámod, ha csak eszedbe jut, hogy ki kell állni az osztály elé szavalni vagy felelni? Nem vagy egyedül. Gyere el hozzánk és tanuld meg, hogy nem kell félned a szóbeli előadástól! Ne feledd: amikor előadsz, Te tudod a legjobban, mit akarsz mondani.
Kurzusvezető: Simon Flóra Veronika
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Sokan vannak, akik számára egy osztály előtti versmondás vagy felelet felér egy rémálommal. Talán olyanok is akadnak, akik néha azt mondják egy-egy ilyen alkalom előtt, hogy fáj a fejük, hasuk és nem tudnak ma iskolába menni. Ilyenkor szülőként sokszor azt gondolhatjuk, hogy színlel a gyerkőc; néha azonban a rosszullét nem csak színjáték, hanem valós, fizikai tüneteket is okozó szorongás lapul gyermekünkben. Bármelyik is legyen egy biztos: kevesen vannak a diákok közt, akik szívesen és bátran állnak ki mások elé megmutatni magukat, pedig ez akár egy lehetőség is lehetne, ahol megmutathatják, milyen ügyesek és okosak is ők.
Magabiztosan szóban kurzusunk két fő összetevője a szemléletformálás és a módszertan. Odafigyeléssel és türelemmel mutatjuk meg a gyerekeknek a szóbeli megnyilvánulásban rejlő lehetőségeket és döntjük le a nyilvános szóbeli megnyilvánulástól való félelem gátjait. Ez után a kurzus után pontosan tudni fogja a gyermek, hogy mit és hogyan akar elmondani – és ami a legjobb: meg is fogja tenni.
Az órák kis létszámú, maximum 5 fős csoportokban zajlanak, így mindenki egyénileg tud fejlődni és kisebb közönség előtt kipróbálhatók a felelthez, előadáshoz elsajátított módszerek is.
Sokan vannak, akik számára egy osztály előtti versmondás vagy felelet felér egy rémálommal. Talán olyanok is akadnak, akik néha azt mondják egy-egy ilyen alkalom előtt, hogy fáj a fejük, hasuk és nem tudnak ma iskolába menni. Ilyenkor szülőként sokszor azt gondolhatjuk, hogy színlel a gyerkőc; néha azonban a rosszullét nem csak színjáték, hanem valós, fizikai tüneteket is okozó szorongás lapul gyermekünkben. Bármelyik is legyen egy biztos: kevesen vannak a diákok közt, akik szívesen és bátran állnak ki mások elé megmutatni magukat, pedig ez akár egy lehetőség is lehetne, ahol megmutathatják, milyen ügyesek és okosak is ők.
Magabiztosan szóban kurzusunk két fő összetevője a szemléletformálás és a módszertan. Odafigyeléssel és türelemmel mutatjuk meg a gyerekeknek a szóbeli megnyilvánulásban rejlő lehetőségeket és döntjük le a nyilvános szóbeli megnyilvánulástól való félelem gátjait. Ez után a kurzus után pontosan tudni fogja a gyermek, hogy mit és hogyan akar elmondani – és ami a legjobb: meg is fogja tenni.
Az órák kis létszámú, maximum 5 fős csoportokban zajlanak, így mindenki egyénileg tud fejlődni és kisebb közönség előtt kipróbálhatók a felelthez, előadáshoz elsajátított módszerek is.
															Sehogy nem haladsz az idei kötelezővel és még az olvasónapló vagy a hozzá tartozó projekt is hátra van? Segítünk! Nem, nem olvassuk el helyetted a könyvet, de olvashatjuk együtt, beszélhetünk róla és még az olvasónaplót is segítünk megírni. A végére pedig talán már nem is találod majd olyan borzalmasnak azt a könyvet.
Kérjük, hogy a feldolgozni kívánt kötelező olvasmány megjelölésével jelentkezz!
Kurzusvezető: Simon Flóra Veronika
Csoportos és Egyéni is – 📅 2025. szeptembertől:
Álszentek lennénk, ha azt mondanánk, hogy az összes kötelező olvasmány a kedvenceink közé tartozott, vagy, ha azt emlegetnénk, mi milyen szívesen olvastuk őket. Nincsenek ezzel máskép a mai gyerekek sem, sőt: tőlük még távolabb állnak a regények, drámák amik nem az ő korukban és nem az ő szóhasználatukkal íródtak, ráadásul még a történet vége is szinte mindig tragikus. A kötelező olvasmányok mégis ezek, hiszen ezek kapcsolódnak a tananyaghoz.
Kötelezők élményszerűen kurzusunkon segítünk a gyerekeknek megérteni a szöveget és azt, miért kell nekik ezekkel a könyvekkel „szenvedniük” és mivel lesznek gazdagabbak, ha mégis elolvassák azt a fránya kötetet és nem a filmet nézik meg belőle. Beszélünk irodalmi értékekről, elhelyezzük az adott kötelezőt térben és időben, együtt érzünk a szereplőkkel, segítünk megcsinálni az olvasmányhoz kapott házi feladatot és elérjük, hogy ne csak az maradjon meg a könyvekről, mekkora szenvedés is volt átrágniuk magukat rajta, hanem valami pozitívat is tudjanak hozzá kapcsolni.
Egy kurzus (5 óra) egy olvasmány feldolgozására szolgál, a spoilerek elkerülése okán. 😊 Ha több kötelezővel is szeretne a gyermek foglalkozni, válasszanak több kiscsoportos (max.5 fős) foglalkozást, vagy egyéni órákat, ahol akár mindegyikre is sort keríthetünk, rövidebb idő alatt.
Álszentek lennénk, ha azt mondanánk, hogy az összes kötelező olvasmány a kedvenceink közé tartozott, vagy, ha azt emlegetnénk, mi milyen szívesen olvastuk őket. Nincsenek ezzel másképp a mai gyerekek sem, sőt: tőlük még távolabb állnak a regények, drámák amik nem az ő korukban és nem az ő szóhasználatukkal íródtak, ráadásul még a történet vége is szinte mindig tragikus. A kötelező olvasmányok mégis ezek, hiszen ezek kapcsolódnak a tananyaghoz.
Kötelezők élményszerűen kurzusunkon segítünk a gyerekeknek megérteni a szöveget és azt, miért kell nekik ezekkel a könyvekkel „szenvedniük” és mivel lesznek gazdagabbak, ha mégis elolvassák azt a fránya kötetet és nem a filmet nézik meg belőle. Beszélünk irodalmi értékekről, elhelyezzük az adott kötelezőt térben és időben, együtt érzünk a szereplőkkel, segítünk megcsinálni az olvasmányhoz kapott házi feladatot és elérjük, hogy ne csak az maradjon meg a könyvekről, mekkora szenvedés is volt átrágniuk magukat rajta, hanem valami pozitívat is tudjanak hozzá kapcsolni.
Egy kurzus (5 óra) egy olvasmány feldolgozására szolgál, a spoilerek elkerülése okán. 😊 Ha több kötelezővel is szeretne a gyermek foglalkozni, válasszanak több kiscsoportos (max.5 fős) foglalkozást, vagy egyéni órákat, ahol akár mindegyikre is sort keríthetünk, rövidebb idő alatt.
Ha nem találtál számotokra megfelelő csoportos foglakozásra időpontot, keress minket és megkeressük azt, ami megfelelő nektek!
Egyéni foglakozásaink időpontjait szintén telefonon és e-mailen tudjuk egyeztetni.
Kérdés esetén állunk szíves rendelkezésetekre. A Tanoda csapata
															Nyitott Kapuk Egyesület
3300 Eger, Diófakút u. 3. 2/4.
Kapcsolattartó: Bácskai Tímea
Telefonszám: 06 30 230 1336
E-mail cím: info@nyitottkapuktanoda.hu
Az egyesület adószáma: 18593475-1-10
Számlaszám: 10918001-00000055-59040008
© 2025 | Nyitott Kapuk Tanoda | Minden jog fenntartva.
Az alapító tervei és grafikái alapján a weboldalt készítette: Gál Julianna