RÓLUNK

Bemutatkozás

MI

Kik vagyunk MI? Nem a mesterséges intelligencia.

MI egy olyan tanodát álmodtunk meg, amely az anyanyelvi kompetencia – érzelmi intelligencia – tanulásmódszertani stratégiák hármasára összpontosít. MI abban tudunk segíteni, hogy a gyerekek olyan stabilitást szerezzenek nálunk, aminek segítségével sikeresen teljesítenek az iskolában és az életben. A MI csapatunkban jelenleg van óvónő, gyógypedagógus, tanítónő, középiskolai tanár, így az ovis korúaktól egészen az érettségizőkig mindenki megtalálja a számára megfelelő szakembert.

Tanodánk a Nyitott Kapuk Közhasznú Egyesület keretein belül működik, és MI kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a hátrányos helyzetű, valamint a különleges, valamilyen nehézséggel élő gyermekeket hozzásegítsük képességeik kibontakoztatásához.

Fontosnak tartjuk, hogy kis létszámú csoportokban tanulhassanak, fejlődhessenek a ránk bízott gyermekek (5–6 fő), mert ez teszi lehetővé az egyéni igények figyelembevételét és a hatékony fejlődést.

Azt is nagyon lényegesnek tartjuk, hogy foglalkozásainkat, kurzusainkat személyes, jelenléti formában tartsuk meg. Hisszük, hogy a szóbeli kommunikáció során olyan, alapvetően szükséges készségeket, képességeket lehet elsajátítani, amelyek elengedhetetlenek a sikeres boldoguláshoz. Tisztában vagyunk azzal, hogy a digitális eszközök használata, az online tér megkerülhetetlen napjainkban, és azt is tudjuk, nagyon sokféle élethelyzet van. Éppen ezért a gimnazisták számára lehetővé tesszük azt is, hogy online tudjanak bekapcsolódni az órákba.

Tanodánk új, az alapító tagok tele vannak ötletekkel, lelkesedéssel. Számos kurzusunk elindul szeptemberben, de intenzíven dolgozunk azon, hogy minél színesebb kínálati palettáról tudjon mindenki választani. Tervezünk kurzusokat például illemtan-protokoll, mesevilág, tanulásmódszertan témában.

Folyamatosan dolgozunk, fejlesztünk, keressük a lehetőségeket, hogy magas színvonalú, az egyéni igényeket is figyelembe vevő, jó hangulatú órákon vehessenek részt mindazok, akik minket választanak.

Kedves Szülők! Kedves Gyerekek! MI, az alapítók, akik komoly tanítási tapasztalattal rendelkezünk, akik ismerik, tanulják a mesterséges intelligenciát, de abszolút előnyben részesítik a hagyományos, emberi kommunikációt, gondolkodást és kreativitást, szóval MI szeretettel várunk Titeket! Keressetek bátran minket, ha kérdésetek van, írjátok meg és mi válaszolunk.

KÜLDETÉSÜNK

Kommunikáció nélkül nincs élet, de ha lenne is, olyan életet nem szeretnénk!

Az emberi élet szerves eleme a beszéd, aminek segítségével gondolatokat, érzelmeket lehet megfogalmazni. Aminek segítségével távoli korok üzennek nekünk és majd a jövőnek. Aminek segítségével szót értünk egymással, létrehozunk valamit, megtanulunk valamit. A beszéd tehát felmérhetetlenül fontos mindannyiunk életében.

A Nyitott Kapuk Tanoda hitvallása szerint az anyanyelv és a kommunikáció elsajátítása, a kommunikációs készség folyamatos fejlesztése az alapja a sikeres életnek. Ez az alapja minden más ismeret megszerzésének. A 2020-as Nemzeti Alaptanterv szerint is kiemelt jelentősége van a magyar nyelv és irodalom elsajátításának.: ”A magyar nyelv és irodalom tanítása nemcsak műveltségátadást, kompetenciafejlesztést jelent, hanem érzelmi nevelést is. A diákok személyes boldogulásának, együttműködési képességeinek, társadalmi beilleszkedésének, kulturált viselkedésének érzelmi fejlődésük az alapja.”

Mi tudjuk és hisszük, hogy az anyanyelvünket is meg kell tanulni és azt is, hogy megtanulható. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy különböző foglalkozásainkat jelenléti formában valósítsuk meg, hiszen a szóbeli kommunikációs helyzetekben tanulható csak meg igazán annak komplexitása: nyelvi, nem nyelvi jelek használata, a beszélgetőtársakra való figyelés, az ő jelzéseinek helyes értelmezése. Valljuk, hogy a személyes, emberi kommunikáció csak fontosabbá válik a mesterséges intelligencia korában.

A Nyitott Kapuk Tanoda abban tud segíteni az óvodás korú gyerekektől kezdve egészen az érettségiző diákokig mindenkinek, hogy az anyanyelvi kompetenciái fejlődjenek, a különféle kommunikációs és tanulási helyzetekben megfelelő eszközöket tudjanak alkalmazni. Ehhez változatos foglalkozásokkal, kreatív feladatokkal, rendszerességgel, kiscsoportos vagy egyéni fejlesztéssel segítünk a hozzánk érkezőknek. Mert egy tudatosan, helyesen kommunikáló fiatal nagyobb eséllyel teremti meg magának azt az életet, amelyre vágyik.

KÜLDETÉSÜNK

Kommunikáció nélkül nincs élet, de ha lenne is, olyan életet nem szeretnénk! Az emberi élet szerves eleme a beszéd, aminek segítségével gondolatokat, érzelmeket lehet megfogalmazni. Aminek segítségével távoli korok üzennek nekünk és majd a jövőnek. Aminek segítségével szót értünk egymással, létrehozunk valamit, megtanulunk valamit. A beszéd tehát felmérhetetlenül fontos mindannyiunk életében.

A Nyitott Kapuk Tanoda hitvallása szerint az anyanyelv és a kommunikáció elsajátítása, a kommunikációs készség folyamatos fejlesztése az alapja a sikeres életnek. Ez az alapja minden más ismeret megszerzésének. A 2020-as Nemzeti Alaptanterv szerint is kiemelt jelentősége van a magyar nyelv és irodalom elsajátításának.: ”A magyar nyelv és irodalom tanítása nemcsak műveltségátadást, kompetenciafejlesztést jelent, hanem érzelmi nevelést is. A diákok személyes boldogulásának, együttműködési képességeinek, társadalmi beilleszkedésének, kulturált viselkedésének érzelmi fejlődésük az alapja.”

Mi tudjuk és hisszük, hogy az anyanyelvünket is meg kell tanulni és azt is, hogy megtanulható. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy különböző foglalkozásainkat jelenléti formában valósítsuk meg, hiszen a szóbeli kommunikációs helyzetekben tanulható csak meg igazán annak komplexitása: nyelvi, nem nyelvi jelek használata, a beszélgetőtársakra való figyelés, az ő jelzéseinek helyes értelmezése. Valljuk, hogy a személyes, emberi kommunikáció csak fontosabbá válik a mesterséges intelligencia korában.

Nyitott Kapuk Tanoda abban tud segíteni az óvodás korú gyerekektől kezdve egészen az érettségiző diákokig mindenkinek, hogy az anyanyelvi kompetenciái fejlődjenek, a különféle kommunikációs és tanulási helyzetekben megfelelő eszközöket tudjanak alkalmazni. Ehhez változatos foglalkozásokkal, kreatív feladatokkal, rendszerességgel, kiscsoportos vagy egyéni fejlesztéssel segítünk a hozzánk érkezőknek. Mert egy tudatosan, helyesen kommunikáló fiatal nagyobb eséllyel teremti meg magának azt az életet, amelyre vágyik.

Küldetésünk

CSAPATUNK

Csapattag: Bácskai Tímea

„Célom, hogy egy olyan tanodát építsünk, ahol meg tudjuk adni a gyerekeknek azokat az alap készségeket, amik szükségesek a felgyorsult világban való boldoguláshoz.”

Bácskai Tímea

Alapító

Csapattag: Gabanyecz Mónika

„Az anyanyelv magas szintű birtoklása és a nyelvi ismeretek mélyítése lehet a záloga egy tartalmas, értelmes, fejlődésre mindig kész életnek. A Nyitott Kapuk Tanodában ennek eléréséhez segítjük hozzá a gyerekeket.”

Gabanyecz Mónika

Alapító tag, középiskolai tanár

Csapattag: Víg Noémi

„A gyerekek fejlődése nemcsak közös felelősségünk, hanem örömforrás is – együtt tehetjük széppé és biztonságossá az útjukat a jövő felé. Szervezetünk célja, hogy ezt a támogató közeget megteremtse, és minden gyermekhez eljuttassa a fejlődés lehetőségét.”

Víg Noémi

Alapító tag, tanító

Csapattag: Boros Florentina

„Célom, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek értékeit megvilágítsam, önbizalmukat erősítsem és tudatosítsam bennük azt, hogy minden gyermek különleges, még akkor is, ha valamiben nehézsége akad.”

Borosi Florentina

Alapító tag, gyógypedagógus

Csapattag: Simon Flóra

„Bátrabb vagy, mint hiszed, erősebb, mint látszol, és okosabb, mint gondolod.” – írta A.A. Milne, én pedig hiszek benne, hogy ez mindőnkre igaz. A tanoda falai között segítek, hogy a fiatalok kihozhassák magukból a legtöbbet.

Simon Flóra

Alapító tag, pedagógus

TIMI

Az anyává válás adta meg azt a lehetőséget, hogy a saját gyermekem nevelésével, fejlesztésével teszteljem mindazt, amit tanultam. Hozzátehettem azt, amit jónak éreztem, vagy azt, amit másoktól ellestem, és azt is, amit a tudomány, az igények változása adott. Mondhatom azt, hogy a visszajelzések is megerősítést adtak, hogy jól csinálom ezt. Mind a munka világában, mind a tanulmányaimban messze elsodort az élet a gyermekektől, de mindig megmaradt amolyan hétvégén segítek, ha belefér az életembe, barátok gyermekeinek, ismerős ismerősének a gyermekének… mert hát ez volt az, amit nagyon szerettem volna, de akkor még máshol kellett tevékenykednem. Nemrég történt egy rövid ideig tartó, de nagyon pozitív tapasztalás az életemben, ami idevezetett. Most érzem azt, hogy jó helyen vagyok. Egy vállalkozás nem egyszerű, és könnyű feladat, de hittel, türelemmel, szeretettel, egy szuper csapattal, egy jó cél érdekében együtt mindent el tudunk érni. Kezdjük a közös utat, tartsatok velünk.

MÓNIKA

Gabanyecz Mónika vagyok, magyar-francia szakos középiskolai tanár. Pályám elején öt évig általános iskolában és nyelviskolában tanítottam, vezettem színjátszókört, azután és azóta gimnázistákkal foglalkozom. Huszonöt év tapasztalatával rendelkezem. Mindkét általam tanított tárgyat nagyon szeretem és fontosnak tartom. Lenyűgöz, hogy az anyanyelv miket tesz lehetővé számunkra, imádom a nyelvi humort, imádom a nyelvben rejlő játékosságot, és azt is, ahogyan egy jó szöveg megszületik. Abban egészen biztos vagyok, hogy az anyanyelv ismerete nélkül nehéz, vagy lehetetlen megtanulni bármit. Ezért dolgozunk azon munkatársaimmal, hogy a gyermekek minél korábban tanulhassanak őket segítő foglalkozásokon olyan dolgokat, amelyek sikeresebbekké tehetik őket a hétköznapi kommunikációban és az iskolai tanulásban is.

NOÉMI

Víg Noémi vagyok, és 25 éve foglalkozom gyerekekkel, tanítok. Tudom, hogy a diákok életében az első iskolai elismerések vagy kudarcok meghatározhatják a hozzáállásukat a tanuláshoz, ezen keresztül pedig későbbi eredményességüket az iskolában. Még a legokosabb gyermekek esetében is a kisebb, esetlegesen rejtett hiányosságok korrigálása hozzájárul ahhoz, hogy sikeresebben vegyék az iskola akadályait. Az egyéni bánásmód, az egyéni adottságok, képességek és egyéni fejlettségi szint figyelembe vétele elengedhetetlen a fejlődéshez, ami nem mindig teljesül egy 20-25 fős osztályban. Az elfogadás és az egyéni különbségek, igények tiszteletben tartása mellett ebben tudok én segíteni. Hiszem, hogy mindenkiben van sok-sok jó, és mindenki értékes!

TINA

Borosi Florentina vagyok, 2024 júliusában végeztem az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem gyógypedagógia szakán, pszichopedagógia szakirányon. Mozgásomban enyhén korlátozva vagyok, így teljes mértékben átérzem a sajátos nevelési igényű gyermekek helyzetét. Célom munkám során az, hogy minden gyermekből kihozzam a legjobbat. Vallom, hogy minden gyermek különleges és képességeik megfelelő módszerekkel fejleszthetőek. Foglalkozásaim során úgy szeretném fejleszteni a gyermekeket, hogy az élmény legyen számukra, hasznos, de szórakoztató időt töltsünk együtt. Ahogy csapatunk többi tagja, én is úgy gondolom, hogy a szövegértés, az érzelmi intelligencia és a kommunikáció fejlesztése elengedhetetlen pillérei annak, hogy a gyermekek később megállják a helyüket az életben. Pályakezdőként szeretnék minél több tapasztalattal gazdagodni és minél több boldog gyermekarcot látni.

FLÓRA

Simon Flóra Veronika vagyok, rajz és magyar szakos pedagógus. 2022-ben diplomáztam az Eszterházy Károly Katolikus egyetemen, azóta folyamatosan tanítok. A munkám valahol a hobbim is: szeretek gyerekek közt lenni – mert ők ráérnek arra, hogy igazán megismerjenek dolgokat (Exupéry után szabadon) –, szívesen olvasok, írok, adok elő és hagyok nyomot akár az irodalom, akár a képzőművészetek által. Az egri Szövegtrafik alapítótagjaként igyekszem a kortárs kulturális életben is folyamatosan jelen lenni és hirdetni azt, hogy a művészetek, az irodalom és a nyelv nem csak arra való, hogy csodáljuk azt, hanem arra is, hogy igazán bátran használjuk azt akár menedékként, akár céljaink elérésére.

Csapatunk 1.
Csapatunk 2.

CSAPATUNK

Csapattag: Bácskai Tímea

„Célom, hogy egy olyan tanodát építsünk, ahol meg tudjuk adni a gyerekeknek azokat az alap készségeket, amik szükségesek a felgyorsult világban való boldoguláshoz.”

Bácskai Tímea

Alapító

Csapattag: Gabanyecz Mónika

„Az anyanyelv magas szintű birtoklása és a nyelvi ismeretek mélyítése lehet a záloga egy tartalmas, értelmes, fejlődésre mindig kész életnek. A Nyitott Kapuk Tanodában ennek eléréséhez segítjük hozzá a gyerekeket.”

Gabanyecz Mónika

Alapító tag, Középiskolai tanár

Csapattag: Víg Noémi

„A gyerekek fejlődése nemcsak közös felelősségünk, hanem örömforrás is – együtt tehetjük széppé és biztonságossá az útjukat a jövő felé. Szervezetünk célja, hogy ezt a támogató közeget megteremtse, és minden gyermekhez eljuttassa a fejlődés lehetőségét.”

Víg Noémi

Alapító tag, tanító

Csapattag: Boros Florentina

„Célom, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek értékeit megvilágítsam, önbizalmukat erősítsem és tudatosítsam bennük azt, hogy minden gyermek különleges, még akkor is, ha valamiben nehézsége akad.”

Borosi Florentina

Alapító tag, gyógypedagógus

Csapattag: Simon Flóra

„Bátrabb vagy, mint hiszed, erősebb, mint látszol, és okosabb, mint gondolod.” – írta A.A. Milne, én pedig hiszek benne, hogy ez mindőnkre igaz. A tanoda falai között segítek, hogy a fiatalok kihozhassák magukból a legtöbbet.

Simon Flóra

Alapító tag, pedagógus

TIMI

Az anyává válás adta meg azt a lehetőséget, hogy a saját gyermekem nevelésével, fejlesztésével teszteljem mindazt, amit tanultam. Hozzátehettem azt, amit jónak éreztem, vagy azt, amit másoktól ellestem, és azt is, amit a tudomány, az igények változása adott. Mondhatom azt, hogy a visszajelzések is megerősítést adtak, hogy jól csinálom ezt. Mind a munka világában, mind a tanulmányaimban messze elsodort az élet a gyermekektől, de mindig megmaradt amolyan hétvégén segítek, ha belefér az életembe, barátok gyermekeinek, ismerős ismerősének a gyermekének… mert hát ez volt az, amit nagyon szerettem volna, de akkor még máshol, kellett tevékenykednem. Nemrég történt egy rövid ideig tartó, de nagyon pozitív tapasztalás az életemben, ami idevezetett. Most érzem azt, hogy jó helyen vagyok. Egy vállalkozás nem egyszerű, és könnyű feladat, de hittel, türelemmel, szeretettel, egy szuper csapattal egy jó cél érdekében együtt mindent el tudunk érni. Kezdjük a közös utat, tartsatok velünk.

MÓNIKA

Gabanyecz Mónika vagyok, magyar-francia szakos középiskolai tanár. Pályám elején öt évig általános iskolában és nyelviskolában tanítottam, vezettem színjátszókört, azután és azóta gimnázistákkal foglalkozom. Huszonöt év tapasztalatával rendelkezem. Mindkét általam tanított tárgyat nagyon szeretem és fontosnak tartom. Lenyűgöz, hogy az anyanyelv miket tesz lehetővé számunkra, imádom a nyelvi humort, imádom a nyelvben rejlő játékosságot, és azt is, ahogyan egy jó szöveg megszületik. Abban egészen biztos vagyok, hogy az anyanyelv ismerete nélkül nehéz, vagy lehetetlen megtanulni bármit. Ezért dolgozunk azon munkatársaimmal, hogy a gyermekek minél korábban tanulhassanak őket segítő foglalkozásokon olyan dolgokat, amelyek sikeresebbekké tehetik őket a hétköznapi kommunikációban és az iskolai tanulásban is.

NOÉMI

Víg Noémi vagyok, és 25 éve foglalkozom gyerekekkel, tanítok. Tudom, hogy a diákok életében az első iskolai elismerések vagy kudarcok meghatározhatják a hozzáállásukat a tanuláshoz, ezen keresztül pedig későbbi eredményességüket az iskolában. Még a legokosabb gyermekek esetében is a kisebb, esetlegesen rejtett hiányosságok korrigálása hozzájárul ahhoz, hogy sikeresebben vegyék az iskola akadályait. Az egyéni bánásmód, az egyéni adottságok, képességek és egyéni fejlettségi szint figyelembe vétele elengedhetetlen a fejlődéshez, ami nem mindig teljesül egy 20-25 fős osztályban. Az elfogadás és az egyéni különbségek, igények tiszteletben tartása mellett ebben tudok én segíteni. Hiszem, hogy mindenkiben van sok-sok jó, és mindenki értékes!

TINA

Borosi Florentina vagyok, 2024 júliusában végeztem az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem gyógypedagógia szakán, pszichopedagógia szakirányon. Mozgásomban enyhén korlátozva vagyok, így teljes mértékben átérzem a sajátos nevelési igényű gyermekek helyzetét. Célom munkám során az, hogy minden gyermekből kihozzam a legjobbat. Vallom, hogy minden gyermek különleges és képességeik megfelelő módszerekkel fejleszthetőek. Foglalkozásaim során úgy szeretném fejleszteni a gyermekeket, hogy az élmény legyen számukra, hasznos, de szórakoztató időt töltsünk együtt. Ahogy csapatunk többi tagja, én is úgy gondolom, hogy a szövegértés, az érzelmi intelligencia és a kommunikáció fejlesztése elengedhetetlen pillérei annak, hogy a gyermekek később megállják a helyüket az életben. Pályakezdőként szeretnék minél több tapasztalattal gazdagodni és minél több boldog gyermekarcot látni.

FLÓRA

Simon Flóra Veronika vagyok, rajz és magyar szakos pedagógus. 2022-ben diplomáztam az Eszterházy Károly Katolikus egyetemen, azóta folyamatosan tanítok. A munkám valahol a hobbim is: szeretek gyerekek közt lenni – mert ők ráérnek arra, hogy igazán megismerjenek dolgokat (Exupéry után szabadon) –, szívesen olvasok, írok, adok elő és hagyok nyomot akár az irodalom, akár a képzőművészetek által. Az egri Szövegtrafik alapítótagjaként igyekszem a kortárs kulturális életben is folyamatosan jelen lenni és hirdetni azt, hogy a művészetek, az irodalom és a nyelv nem csak arra való, hogy csodáljuk azt, hanem arra is, hogy igazán bátran használjuk azt akár menedékként, akár céljaink elérésére.

TIMI

Az anyává válás adta meg azt a lehetőséget, hogy a saját gyermekem nevelésével, fejlesztésével teszteljem mindazt, amit tanultam. Hozzátehettem azt, amit jónak éreztem, vagy azt, amit másoktól ellestem, és azt is, amit a tudomány, az igények változása adott. Mondhatom azt, hogy a visszajelzések is megerősítést adtak, hogy jól csinálom ezt.

Mind a munka világában, mind a tanulmányaimban messze elsodort az élet a gyermekektől, de mindig megmaradt amolyan hétvégén segítek, ha belefér az életembe, barátok gyermekeinek, ismerős ismerősének a gyermekének… mert hát ez volt az, amit nagyon szerettem volna, de akkor még máshol, kellett tevékenykednem.

Nemrég történt egy rövid ideig tartó, de nagyon pozitív tapasztalás az életemben, ami idevezetett. Most érzem azt, hogy jó helyen vagyok. Egy vállalkozás nem egyszerű, és könnyű feladat, de hittel, türelemmel, szeretettel, egy szuper csapattal egy jó cél érdekében együtt mindent el tudunk érni. Kezdjük a közös utat, tartsatok velünk.

MÓNIKA

Gabanyecz Mónika vagyok, magyar-francia szakos középiskolai tanár. Pályám elején öt évig általános iskolában és nyelviskolában tanítottam, vezettem színjátszókört, azután és azóta gimnazistákkal foglalkozom. Huszonöt év tapasztalatával rendelkezem. Mindkét általam tanított tárgyat nagyon szeretem és fontosnak tartom.

Lenyűgöz, hogy az anyanyelv miket tesz lehetővé számunkra, imádom a nyelvi humort, imádom a nyelvben rejlő játékosságot, és azt is, ahogyan egy jó szöveg megszületik. 

Abban egészen biztos vagyok, hogy az anyanyelv ismerete nélkül nehéz, vagy lehetetlen megtanulni bármit. Ezért dolgozunk azon munkatársaimmal, hogy a gyermekek minél korábban tanulhassanak őket segítő foglalkozásokon olyan dolgokat, amelyek sikeresebbekké tehetik őket a hétköznapi kommunikációban és az iskolai tanulásban is.

NOÉMI

Víg Noémi vagyok, és 25 éve foglalkozom gyerekekkel, tanítok. Tudom, hogy a diákok életében az első iskolai elismerések vagy kudarcok meghatározhatják a hozzáállásukat a tanuláshoz, ezen keresztül pedig későbbi eredményességüket az iskolában. Még a legokosabb gyermekek esetében is a kisebb, esetlegesen rejtett hiányosságok korrigálása hozzájárul ahhoz, hogy sikeresebben vegyék az iskola akadályait.

Az egyéni bánásmód, az egyéni adottságok, képességek és egyéni fejlettségi szint figyelembe vétele elengedhetetlen a fejlődéshez, ami nem mindig teljesül egy 20-25 fős osztályban. Az elfogadás és az egyéni különbségek, igények tiszteletben tartása mellett ebben tudok én segíteni. Hiszem, hogy mindenkiben van sok-sok jó, és mindenki értékes!

TINA

Borosi Florentina vagyok, 2024 júliusában végeztem az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem gyógypedagógia szakán, pszichopedagógia szakirányon. Mozgásomban enyhén korlátozva vagyok, így teljes mértékben átérzem a sajátos nevelési igényű gyermekek helyzetét. Célom munkám során az, hogy minden gyermekből kihozzam a legjobbat.

Vallom, hogy minden gyermek különleges és képességeik megfelelő módszerekkel fejleszthetőek. Foglalkozásaim során úgy szeretném fejleszteni a gyermekeket, hogy az élmény legyen számukra, hasznos, de szórakoztató időt töltsünk együtt. Ahogy csapatunk többi tagja, én is úgy gondolom, hogy a szövegértés, az érzelmi intelligencia és a kommunikáció fejlesztése elengedhetetlen pillérei annak, hogy a gyermekek később megállják a helyüket az életben. Pályakezdőként szeretnék minél több tapasztalattal gazdagodni és minél több boldog gyermekarcot látni.

FLÓRA

Simon Flóra Veronika vagyok, rajz és magyar szakos pedagógus. 2022-ben diplomáztam az Eszterházy Károly Katolikus egyetemen, azóta folyamatosan tanítok. A munkám valahol a hobbim is: szeretek gyerekek közt lenni – mert ők ráérnek arra, hogy igazán megismerjenek dolgokat (Exupéry után szabadon) –, szívesen olvasok, írok, adok elő és hagyok nyomot akár az irodalom, akár a képzőművészetek által.

Az egri Szövegtrafik alapítótagjaként igyekszem a kortárs kulturális életben is folyamatosan jelen lenni és hirdetni azt, hogy a művészetek, az irodalom és a nyelv nem csak arra való, hogy csodáljuk azt, hanem arra is, hogy igazán bátran használjuk azt akár menedékként, akár céljaink elérésére.

Csapatunk 1.
Csapatunk 2.

NYITOTT KAPUK EGYESÜLET

Nyitott Kapuk Egyesület

MIT ÉPÍTÜNK MI?

Modern szemléletű szellemi, oktatási nevelési műhely létrehozása, amelynek alap célkitűzése az, hogy minden gyermek egyenlő esélyekkel vehessen részt a közoktatásban, valamint, hogy korszerű, és a legszélesebb értelemben vett társadalmi integrációt támogassuk meg tevékenységünkkel.

A különféle tanulási, ismeret megszerzési kompetenciák fejlesztését és a felzárkóztatást tűzzük ki célul, ezért egyesületünk tevékenységének fókuszában az anyanyelvi kompetencia van, ami a legfontosabb kompetencia, hiszen a nyelv az emberek közötti kommunikáció alapeszköze, számos ismeret megszerzésének alapja.

További célunk a gyermekek érzelmi intelligenciájának fejlesztése, ami megteremtheti a stabilitást ahhoz, hogy a gyerekek könnyedén és sikerrel tudják venni az akadályokat az élet minden területén. Ami meghatározhatja, segítheti a felnőtté válás útján őket.

Az egyesület konkrét céljai: az anyanyelvi kompetencia, a kommunikáció és az érzelmi intelligencia együttes fejlesztése óvodás kortól felnőtt korig.

Nyitott Kapuk Egyesület

MIT ÉPÍTÜNK MI?

Modern szemléletű szellemi, oktatási nevelési műhely létrehozása, amelynek alap célkitűzése az, hogy minden gyermek egyenlő esélyekkel vehessen részt a közoktatásban, valamint, hogy korszerű, és a legszélesebb értelemben vett társadalmi integrációt támogassuk meg tevékenységünkkel.

A különféle tanulási, ismeret megszerzési kompetenciák fejlesztését és a felzárkóztatást tűzzük ki célul, ezért egyesületünk tevékenységének fókuszában az anyanyelvi kompetencia van, ami a legfontosabb kompetencia, hiszen a nyelv az emberek közötti kommunikáció alapeszköze, számos ismeret megszerzésének alapja.

További célunk a gyermekek érzelmi intelligenciájának fejlesztése, ami megteremtheti a stabilitást ahhoz, hogy a gyerekek könnyedén és sikerrel tudják venni az akadályokat az élet minden területén. Ami meghatározhatja, segítheti a felnőtté válás útján őket.

Az egyesület konkrét céljai: Az anyanyelvi kompetencia, a kommunikáció és az érzelmi intelligencia együttes fejlesztése óvodás kortól felnőtt korig.

TEVÉKENYSÉGEINK:

  • Oktatási, nevelési, szakmai anyagok kidolgozása, megvalósítása
  • Egyéni tanulói utak segítése
  • Fejlesztő alapú gyermekfelügyelet
  • Egyéni és kiscsoportos fejlesztő foglalkozások
  • Szabadidős programok szervezése
  • Kommunikációval kapcsolatos tréningek, táborok
  • Szemléletformáló programok szervezése: gyerekeknek (4–18 éves korig) és szülőknek
  • Közösségi programok, rendezvények lebonyolítása, közösségépítés, közösségi tér, terek kialakítása
  • Központi felvételire felkészítés
  • Érettségire felkészítés
  • Nyelvi oktatás
  • Hátrányos helyzetű, hajléktalan, menekült gyerekek anyanyelvi kompetenciájának fejlesztése
  • A határon túli magyarok nyelvi kultúrájának ápolása, nemzeti identitás megőrzése
  • A magyar nyelvnek, mint kultúránk szerves részének ápolása, megismertetése, megőrzése, továbbadása
  • Egészségmegőrző és -javító gyógypedagógiai fejlesztés, beszédfejlesztés
Nyitott Kapuk Egyesület - Tevékenységeink listája
Nyitott Kapuk Egyesület - Tevékenységeink

TEVÉKENYSÉGEINK:

  • Oktatási, nevelési, szakmai anyagok kidolgozása, megvalósítása
  • Egyéni tanulói utak segítése
  • Fejlesztő alapú gyermekfelügyelet
  • Egyéni és kiscsoportos fejlesztő foglalkozások
  • Szabadidős programok szervezése
  • Kommunikációval kapcsolatos tréningek, táborok
  • Szemléletformáló programok szervezése: gyerekeknek (4–18 éves korig) és szülőknek
  • Közösségi programok, rendezvények lebonyolítása, közösségépítés, közösségi tér, terek kialakítása
  • Központi felvételire felkészítés
  • Érettségire felkészítés
  • Nyelvi oktatás
  • Hátrányos helyzetű, hajléktalan, menekült gyerekek anyanyelvi kompetenciájának fejlesztése
  • A határon túli magyarok nyelvi kultúrájának ápolása, nemzeti identitás megőrzése
  • A magyar nyelvnek, mint kultúránk szerves részének ápolása, megismertetése, megőrzése, továbbadása
  • Egészségmegőrző és -javító gyógypedagógiai fejlesztés, beszédfejlesztés
Nyitott Kapuk Egyesület - Tevékenységeink listája
Nyitott Kapuk Tanoda logó
Adatvédelmi áttekintés

A www.nyitottkapuktanoda.hu weboldal a felhasználói élmények fokozása, a személyre szabott böngészés érdekében cookie-kat (sütiket) használ. A sütik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában, létükről az oldalra érkező látogatót felugró ablak tájékoztatja. A weboldal használatával a felhasználó elfogadja a cookie-k használatát. A honlap látogatása során rögzülhet a felhasználók IP címe, melyből bizonyos esetekben következtetni lehet az érintett személyre, ezen felül rögzíti az operációs rendszer, a böngésző típusát és a látogatott oldal címét. Az adatmentésnek elsősorban technikai jellegű célja van, a rendszer folyamatos működéséhez elengedhetetlen. Az adatrögzítés további célja a felhasználói szokások elemzése, látogatottsági statisztikák készítése, mely a még magasabb színvonalú kiszolgáláshoz nyújt segítséget. A naplóállományok elemzése során felmerült adatokat más információval az üzemeltető nem kapcsolja össze, a felhasználó személyének azonosítására nem törekszik.

Az érintett weboldal böngészésekor leggyakrabban tárolt adatok köre:
• a látogató által használt IP cím,
• a böngésző típusa,
• a böngészésre használt eszköz operációs rendszerének jellemzői (beállított nyelv),
• látogatás időpontja,
• a meglátogatott (al)oldal, funkció vagy szolgáltatás,
• kattintás.

Általános tájékoztatás a sütikről
A süti (angolul cookie) egy adathalmaz, amit a meglátogatott weboldal küld a látogató böngészőjének, hogy az eltárolja és később a felhasználói élmény fokozása, a böngészés egyszerűbbé tétele érdekében újra felhasználja. A sütik érvényességi ideje eltérő, szólhat a böngésző bezárásáig, de akár korlátlan ideig is. A süti megjegyzi a felhasználót, ami alkalmas lehet arra is, hogy a felhasználót kövesse (más oldalakon hirdetésekkel elérje) a weboldal üzemeltetője vagy más, az oldalba épített adatkezelő (pl. Facebook, Google Analytics), ebben az esetben a süti tartalma személyes adatnak tekinthető.

A sütik fajtái és használatuk célja
Munkamenet (session) süti: technikailag elengedhetetlenek, nélkülük az oldal egyszerűen nem működne funkcionálisan.
A felhasználó gépén általában csak a session-id kerül letárolása, a többi adat a szerverre kerül, ez így biztonságosabb. Session cookie-nak szokás hívni minden olyan sütit, ami csak egy munkamenetre szól, azaz a böngészőből való kilépéskor törlődik.

Az adatkezelés célja: a honlap megfelelő működésének biztosítása, nélkülük nem működne az oldal. Az adatkezelésének időtartama egyetlen látogatására korlátozódik, a munkamenet végeztével, illetve a böngésző bezárásával a sütik automatikusan törlődnek a számítógépről. Az adatkezelés jogalapját az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalmi szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. CVIII. törvény (Elkertv.) 13/A. § (3) bekezdése teremti meg. A törvény kimondja, hogy a szolgáltató a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek.

Használatot elősegítő sütik: megjegyzik a felhasználó beállításait, választásait. A sütiben tárolt beállítások teszik lehetővé, hogy legközelebb ne kelljen mindent újra beállítani. Az adatok a felhasználó gépén tárolódnak, a weboldal csak hozzáfér és felismerheti általa a látogatót.

Az adatkezelés célja: a szolgáltatás hatékonyságának növelése, felhasználói élmény növelése, a honlap használatának kényelmesebbé tétele. Az adatkezelés jogalapja a látogató hozzájárulása.

Teljesítményt biztosító sütik: információkat gyűjtenek weboldalon belüli viselkedéséről, eltöltött idejéről, kattintásairól. Ezek a profilalkotás készítésére alkalmas sütik jellemzően harmadik fél alkalmazásai (pl. Google Analytics, AdWords, Facebook). Statisztikai elemzésekhez a Google Analytics-t, a Google széles körben elérhető internetes elemzési szolgáltatását használjuk. A Google Analytics cookie-k alkalmasak a begyűjtött adatokból demográfiai és egyéb jelentések összeállítására. A gyűjtött adatok nem kapcsolhatók össze konkrét személyekkel, anonim információk.

Az adatkezelés célja: a honlap elemzése, reklámajánlatok küldése.
Az adatkezelés jogalapja: az érintett hozzájárulása.

A Google Analytics sütikről itt tudhat meg többet:
https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage

A Google AdWords sütikről itt tájékozódhat:
https://support.google.com/adwords/answer/2407785?hl=hu

A Facebook sütik tájékoztatója itt nézhető meg:
https://hu-hu.facebook.com/policies/cookies/

 

Sütik engedélyezése és tiltása
A sütik használatának elfogadása, engedélyezése nem kötelező. A böngészőben szabadon állítható, hogy az elutasítsa-e az összes cookie-t vagy hogy jelezzen, ha a rendszer éppen egy cookie-t küld. A böngészők többsége alapértelmezettként automatikusan elfogadja a sütiket, de ez a beállítás megváltoztatható. Mielőtt tiltanánk az összes sütit, nem árt tudni, hogy hiányuk egyes webhelyfunkciók vagy -szolgáltatások sérülését okozhatja, előfordulhat, hogy a nem fognak megfelelően működni cookie-k nélkül.

A leggyakrabban használt böngészők cookie beállításainak tájékoztatója itt érhető el:
Firefox: https://support.mozilla.org/hu/kb/sutik-engedelyezese-es-tiltasa-amit-weboldak-haszn
Google Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?co=GENIE.Platform%3DAndroid&hl=hu
Internet Explorer: https://support.microsoft.com/hu-hu/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
Safari: https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=hu_HU

A cookie-k mentését a Felhasználó a böngészőjének megfelelő beállításával letilthatja. A letiltás azonban korlátozásokkal járhat, előfordulhat, hogy nem tudja weboldal funkcióit teljes terjedelmükben használni. A weboldal használatából származó adatok Google által történő gyűjtését (ide értve az IP címet is), illetve feldolgozását a következő link alatt található böngésző-bővítés letöltésével és
telepítésével is letilthatja: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=hu